guslavia

 

Babskie Gusła zrodziły się z prawdziwej pasji. Okazało się, że szerokie grono odczuwa podobnie i chce czytać o stworach, morach, baśniach i cudach, minionym i obecnych, o mądrości poza granicami czasu.

Wysłaliście wyraźny sygnał, że to jest to, czego dziś potrzebujecie: wiedzy, która jest połączona ze zrozumieniem pojęcia intuicji, przeniesiona na współczesny grunt zawodowy, na relacje z otoczeniem, radzenie sobie w sytuacjach, w których według przedawnionego przyzwyczajenia mężczyźni próbują ogranych sztuczek dominowania nad kobietami.

Bycie wiedźmą to POSIADANIE WIEDZY. To świadomość własnej wartości, asertywność i wykorzystanie tego, czym obdarzyła nas Natura w walce o niezależność, spełnianie swoich celów i marzeń.

Czytelnicy potwierdzają, że współczesnych wiedźm jest znacznie więcej: to one same zapracowały na swoją niezależność, walczą o swoje marzenia, i mają siłę, by zmieniać otoczenie na lepsze, zaczynając od siebie. Są one świadomymi konsumentkami, które zwracają uwagę na jakość i sposób produkcji. Skłaniają się w kierunku małych inicjatyw rękodzielniczych, pasjonatów takich jak my. A naszym zadaniem jest tworzenie dla Was ekologicznych, trwałych, pięknych i unikatowych ubrań slow fashion Guslavia.

Bo Guslavia nie jest pustą nazwą. To mityczna kraina, której wyobrażenie próbujemy przenieść na wszystko, co wychodzi spod naszych rąk, maszyn, igieł, drukarek.

Odpowiadamy na potrzeby słowiańskich, guślarskich oraz eko zapaleńców, którzy zdają sobie sprawę z odpowiedzialności konsumenckiej. Promujemy i odkupujemy silne kobiece postaci, których dokonania dotąd były przemilczane. Każdy produkt reprezentuje te wartości i ma za zadanie przekazywać zapomniane historie.

PRODUKCJA

Coraz mniej świadomych klientów kupuje ubrania produkowane w sweatshopach – przemysłowych zakładach, gdzie pracownicy Trzeciego Świata nawet nie mają zapewnionej minimalnej pensji ani bezpiecznych warunków pracy. Atrakcyjna cena jest jedynie pozorną zaletą. Niska jakość materiałów, druków i wykonania przekłada się na taką samą trwałość produktu oraz komfort z jego korzystania.

Czy na pewno w ten sposób osoba świadoma, chcąca wyglądać jednocześnie oryginalnie i z klasą powinna kompletować swoją garderobę? Nie. Dlatego naszą odpowiedzią jest filozofia slow fashion i pełna transparentność procesu produkcji.

Guslavia - filozofia marki

EKOLOGIA

Dlatego wybraliśmy postępowanie ryzykowne, wciąż jeszcze niepopularne, ale jednak zgodne z naszymi przekonaniami, sumieniami i założeniami, które przyjęliśmy przed powstaniem sklepu.

Nasze produkty są:

  • najwyższej jakości, sami wyszukujemy materiały jakości premium (certyfikowana bawełna),
  • drukujemy tylko ekologicznymi farbami posiadającymi wszystkie atesty
  • zatrudniamy polskie szwaczki z małych zakładów, które starannie odszywają każdą jedną rzecz w swoich przydomowych pracowniach.

Nic co widzisz na stronie Guslavii nie jest „gotowcem”. Nie uciekamy się do sztuczek z przeszywaniem metek z produktów zagranicznych, masowych producentów.

Szyjemy od zera – także na miarę, uwzględniając każdą sugestię klienta, aby gotowy produkt był nie tylko kolejną częścią ubrania, którą zakładasz.

Guslavia - filozofia marki

LOKALNA PRODUKCJA

Drukarz Mirek z firmy Korsel, druk DTG, farby Dupont Artistri. Jest zajechany, sam o swojej pracy mówi, że ma to w D. Drukuje bo musi. Firma istnieje od 2011 r.

Krawcowa Agnieszka, prowadzi zakład krawiecki AGAD. Pracowita jak pszczółka, chyba urodziła się z niewyczerpywalnym akumulatorem. Godzina 8.00 rano to dla niej południe. Towarzyszy jej fantazyjnie przystrzyżony, mały York, aspirujący kreator mody ze wskazaniem na narcyza.

Ewa i dziewczyny ze szwalni Dratewka. Konkretne dziewczyny, które w ekspresowym tempie potrafią uratować nas z chwilowego braku towaru.

Bawełnę kupujemy w Łodzi, w firmie AMŁ Dzianiny, która należy do Izby Bawełny w Gdyni. Dobra bawełna to podstawa dobrej jakości wydruków DTG. Zamawiamy tam dzianinę jednołożyskową 180 g. Kupujemy dzianiny w rękawach – są one bardziej „zbite” i czuć na materiale jego dobrą gramaturę.

Guslavia - filozofia marki

WSPIERAMY POLSKICH ARTYSTÓW

To właśnie oni odpowiadają za nasze grafiki, wzory i patterny: 

Anna Przybylska

Grzegorz Marzewski

Martyna Kuszyk

Marta Duda-Żarczyńska

Katarzyna Malinowska 

Guslavia - filozofia marki

INSPIRACJE

Koszulki z miesiącami i porami roku pojawiły się w odpowiedzi na zamieszczane wpisy, które tłumaczyły dawne nazewnictwo i symbolikę poszczególnych okresów w roku.

Postacie kobiece autorstwa Grzegorza Marzewskiego, które ilustrują teksty Babskich Guseł, zostały przyjęte z ogromnym entuzjazmem. Czytelniczki same zaczęły sugerować, żeby pójść dalej i umieścić je na koszulkach, plakatach, zakładkach. To były nasze początki.

Legendy i mitologia ludów pogańskich oraz polski folklor są nieprzebraną skarbnicą nowych pomysłów i inspiracji; to dla twórcy swego rodzaju studnia bez dna.

Eteryczność, półsenna, czasem sielska estetyka obrazów, i zawarta w nim tęsknota, wspomnienie, otwarta dla interpretacji symbolika kobiecości w różnych odsłonach – to sprawia, że nasze ubrania może nosić każdy, do którego przemawiają te aspekty, bez dzielenia naszej małej społeczności.

Guslavia - filozofia marki

KOLEKCJE

One zawsze przetrwają próbę czasu. Zmieniają się pory roku, pogoda, ludzie wciąż wierzą w przesądy, chętnie słuchają zapomnianych legend, pamiętają mrożące krew w żyłach historie o swoich zmarłych przodkach. Babskie Gusła zajmują się odkłamywaniem naszej historii i folkloru. To delikatne dziedzictwo jest punktem wyjściowym naszych kolekcji.

Zwierzęta wcielone w duchy lasu musiały się pojawić, z powodu miłości do natury założycieli marki, przyjęciu strategii mody ekologicznej, trwałej, wartej noszenia. Jako zdeklarowani przeciwnicy polowań komercyjnych, niewłaściwych, nieetycznych praktyk, nęcenia zwierzyny, wyrażamy w ten sposób nasz negatywny stosunek do mordowania niewinnych stworzeń w nierównej walce.

Guslavia - filozofia marki

PRZYSZŁOŚĆ

Zdajemy sobie sprawę, z wyzwania, jakie rzuca nam zapotrzebowanie na bardziej eleganckie elementy garderoby. Naszymi klientami są często kobiety prowadzące biznesy i zajmujące kierownicze stanowiska w firmach. Wychodząc naprzeciw ich potrzebom na rozwijamy kolekcję SLOWLIFE – koszule z komfortowych w noszeniu materiałów, eleganckie sukienki jednokolorowe, i romantyczne, przywodzące na myśl letnie wieczory, kwieciste i zwiewne, mniej zobowiązujące propozycje na wiosnę i lato.

SZYJEMY DLA WAS

Opcja premium, czyli szycie na miarę. To że czegoś nie ma w sklepie, nie znaczy, że nie możemy tego dla Ciebie wykonać!

Dla naszych klientów szyjemy pod wymiar. To Ty wybierasz wzór, kolor, tkaninę, krój, a my dbamy, aby każdy produkt powstał zgodnie z wartościami Guslavii.

Guslavia - filozofia marki

WCIĄŻ SIĘ UDOSKONALAMY

Cały czas się rozwijamy i staramy się wdrażać nowe rozwiązania, które pomogą lepiej oddać nam charakter naszej marki. Masz jakieś pytania lub sugestie? Napisz!